Jak na adekvátní posílení imunitního systému?

Pokud budete dodržovat několik zcela jednoduchých pravidel a upřednostníte přírodní variantu, věřte, že uvidíte výsledek prakticky okamžitě. Váš imunitní systém bude natolik silný, že vás těžko přemůže infekční viróza, chřipka apod. Díky silnému imunitnímu systému bude vaše tělo odolné i vůči riziku v rámci civilizačních chorob.
zdravý smích
 
Hýbejte se aneb prioritou je fyzická aktivita
 
Fyzická aktivita má blahodárný efekt na lidský organismus a posílení imunitního systému. Pohyb má pozitivní vliv na fyzickou i psychickou stránku každého jedince. Díky fyzické činnosti bude lidské tělo v dobré kondici a tudíž i váš imunitní systém bude v pořádku. Není třeba se věnovat vrcholově nějakému sportu. Stačí se pravidelně hýbat. Nejefektivnější je chůze, která je tak zcela přirozeným pohybem pro člověka. Postačí každý den alespoň půl hodiny pohybu. Adekvátní je běh, tenis, plavání, pilates či jóga.
 
Přínos v rámci otužování
 
O otužování je známo, že má velmi pozitivní vliv na celkové posílení imunitního systému. Má i efektivní vliv na zvýšení obranyschopnosti lidského organismu. Je však nezbytné, aby bylo vše provedeno adekvátně a nedošlo spíše k ublížení. Ideální variantou je vyzkoušení finské sauny, stejně tak kryosauna je vhodná. Nicméně otužovat se může každý i doma. Nejlepší alternativou je sprchování se studenou vodou. Je však třeba zvykat tělo postupně. Při každodenním sprchování snižujte vždy postupně o jeden či dva stupně teplotu vody. Nicméně sprchování studenou vodou je účinné, ale nic nepřehánějte. Postačí dvě či tři minuty.
spánek v trávě
 
Pozor na přetopenou místnost či přehřátý interiér
 
Zbytečně přetopená místnost neprospívá imunitnímu systému. Zejména výkyvy mezi teplotou v místnosti a venku je pro lidské tělo skutečným šokem. Pobyt v přehřáté místnosti a poté vykročení do venkovního chladného prostoru je akorát spouštěčem nachlazení, neboť tyto výkyvy jsou nevyhovující pro lidský organismus. Stejně i tak dýchání v přetopené místnosti vysušuje nosní sliznici a ta je logicky poté náchylnější k nákaze. Je ideální, aby pokojová teplota byla v rozmezí dvacet až dvacet dva stupně Celsia. V ložnici by teplota měla být pod dvacet stupňů, neboť pro spaní je zcela efektivní mít chladněji.
 
Kvalitní spánek
 
Hodnotný spánek je důležitým elementem v rámci posílení imunity. Lidské tělo potřebuje adekvátní čas pro spánek a odpočinek. V rámci spánku se jedná ideálně o sedm až osm hodin. Spát méně či naopak více hodin není zdraví prospěšné. Podstatné je i dodržovat stejný časový interval v rámci chození spát a vstávání.
 
Smích nejen léčí
 
Nezapomínejte se smát. O pozitivním vlivu smíchu je všeobecně známo. Smích dokáže pomoci a vyléčit mnoho. Každopádně má velmi příznivý vliv nejen na psychiku člověka. Ideální volbou je posezení s přáteli a užití si dobré zábavy, kdy nebude o smích nouze. Stejně tak sledování komedie má dobrý vliv.

Jak na adekvátní posílení imunitního systému?
Ohodnoťte příspěvek